1)
-Què és el departament de comptes?
El departament de comptes, és l'encarregat de analitzar la informació i extreuren les qualitats i objectius que benefiin la creació d'un anunci publicitari.
-
Què heu estudiat per treballar en un agència? Per tal d'estudiar en una agència s'ha d'obtenir un titulat, en l'area de humanitats, filologia, o relacions públiques,audiovisuals. - Com és el rodatge d'un espot? El rodatge d'un espot esta dividit en diferents etapes. Una planificació previa, la producció, la postproducció i la edició final. - La publicitat és realment creativa? Sí, sempre i quan el seu objectiu vol reflectir creativitat. Si un producte ha de reflectetir una escena ja existent, els publicistes poden n recorrer a la creativitat. - Es proven els espots abans de sortir a la tele? Sí desprès de l'edició final, és revisa tot el curt, per tal que no hi hagin errors. - Com s'aconsegueix que un anunci sigui vira Per tal que un anunci sigui viral, els publicistes volen que la marca del seu producte sigui reconegut en els mitjans de comunicació virtual. Com la integració en les xarxes socials. - Com es posa el preu d'un producte? - Com escolliu en quins mitjans sortiran els anuncis? Els anuncis sempre buscan la màxima font d'audiència, per tant es buscan les fonts amb més consumidors, respectant la frànja horària en la qual s'amet l'anunci, o les xarxes visuals més demanades, com la televisió, la ràdio o les xarxes socials. - Com és que hi ha anuncis que no s'entenen? Ja que els missatge que volen transmetre alguns publicistes, malgrat a un guió previ, no acaba d'arribar al consumidor i es creen confusions. - Qui controla que els anuncis compleixin la normativa? Els principis de la normativa d'un anunci segons la constitució espanyola implica la legalitat, la veracitat, l'autenticitat, i la lliure competència . - Quina diferència hi ha entre publicitat i propaganda? La publicitat preten vendre un producte al consumidor, amb l'únic objectiu de promocionar el seu producte. La propaganda amés, pretent portar o incolcar una idea, tant social, moral etc.... - És el mateix fer un espot que una campanya de conscienciació? No ja que el missatje que es transmet amb un espot aquest té l'objectiu de vendre i és molt més resumit, en canvi la campanya té una duració més llarga i el seu missatge vol donar una lliçor. - Han evolucionat molt els missatges publicitaris? Sí, ja que s'utilitzen nous mètodes audiovisuals com el 3D per millorar i enriquir el missatge. - Com és que m'agraden els anuncis de cotxes si encara no tinc 18 anys? Ja que els adolecents tenen ganes de conduir, i el cotxe els hi resulta atractiu. A vegades els anuncis van dirigits a joves, cosa que els influeix en la seva futura compra del cotxe. - Com s'ho feien per què productes nocius semblessin bons? Els productes nocius, són editats, o manipulats de tal forma que semblin atractius al consumidor o més segurs. - Com afecta la publicitat en un informatiu? És una manera de amb la que el consumidor és obligat a veure l'anunci, ja que es situa entre mitj del seu programma informatiu. - La publicitat emocional menteix quan ens ven un món ideal? Sí, la publicitat emocional vol donarnos la imatge del món que sempre ha volgut tenir l'home i garantint-li així al consumidor que també en formara part si compre el producte. - Ens pots dir un exemple de com la publicitat crea problemes que no tenim? Amb l'aparició del materialisme, infiltrat pels sentiments, o els problemes , que el consumidor perd o guanya valors obtenint un o una quantitat del producte.
a)
En dues o tres paraules, com definiries l’estratègia de cada anunci,
és a dir, la manera com intenta convèncer l’espectador?
En el primer anunci vol explicar de manera entenedora al public infantil les precausions de dur el cinturó de seguretat al cotxe. Mitjançant onomatopeyes i una canço fàcil de recordar.
El segon els protagonistes parlen sobre els accidents que es produeixen per culpa la velocitat a les carreteres. Amb una barra negre sel's hi tapa la cara per què quedin en anonimat, ja que ells també són partidaris de accidents.
El tercer el missatge sobre l'accés de la velocitat es transmet de manera més violenta es dirgeix directament al consumidor de forma objectiva, quasibé creant-li sensació d'angoixa.
El quart fragmenta el missatge en 3 causes per les que la velocitat pot ser perillosa.
El cinquè narra les consequències de tenir un accident de cotxe per els afectats inocents.
b)
Hi ha qui diu que alguns anuncis (com el darrer) són inadequats
perquè són massa violents, sensacionalistes, etc. Però
hi ha qui diu que qualsevol cosa és adequada si serveix per reduir
els accidents. I a tu, què et sembla? Creus que hi hauria d’haver
un límit i, en aquest cas, quin hauria de ser?
Sí, penso que hi hauria d'haver una limitació ja que pot ser entèscom masa violent per alguns espectadors. Que no es veiesin escenes de maltractament, ni violentes. El missatge sigui realista però sense violar els drets.
c)
Deixant de banda si són adequats o no, quin creus que és
l’anunci més efectiu per a reduir els accidents (no el que a tu
t’agradi més)?
El més efectiu és el 3r ja que el missatge és clar i directe al receptor i fà que amb el sentiment d'angunia i recentiment recordi l'anunci posteriorment.
5. Exercicis
a)
Alguns publicistes afirmen que la publicitat només és un
reflex de la realitat. Creieu que les dones de la realitat són com
la que es pinta a l'anunci?
No, ja que a vegades a la publicitat s'utilitza per excloure a algun consumido y utiliza el sexisme.
b)
Diríeu que l’anunci busca ridiculitzar les dones? Amb quina finalitat?
Amb la dita popular que les dones no saben conduir. Els publicistes l'utilizen ja que és un tema generalizat en la societat.
c)
Creieu que les coses com penjar un quadre ja les sabem fer quan naixem
o les aprenem després? Diríeu que hi ha més homes
que dones que saben penjar un quadre? Per què?
No perquè s'aprenen amb l'experiència.
a)
Segons els dos anuncis, què necessita una dona per ser feliç
a la vida?
Per ser feliç la dona havia de ser guapa per conquistar els homes en poc temps.
b)
Què necessita per aconseguir-ho? Tenir una pell boinca i ser guapa.
c)
Què us sembla aquest missatge? Es un missatge destinat a la felicitat de la dona mitjançant la bellesa, de la dona, que només té exit quan és jove.
d)
I als anuncis de bellesa d’avui, creieu que també donen aquest missatge
o ha canviat? Busqueu-ne alguns i comproveu-ho.
Els anuncis d'avui en dia volen que la dona estigui a la font de la juventut eterna per poguer ser feliç.
|
|||
No hay comentarios:
Publicar un comentario